Cultură

Cronică de carte. Tecuciul literar-artistic

Dă mai departe...

De câteva numere, “Tecuciul literar-artistic” apare în haine noi, în condiţii grafice deosebite. Din acest punct de vedere, meritul aparţine, desigur, şi sprijinului Consiliului Local Tecuci, prin Casa de Cultură Tecuci, dar şi vechii echipe manageriale, care, şi în condiţii mai grele, reuşea să editeze revista şi fără ajutorul oficialităţilor. Este vorba de directorul executiv, dr. Petru Blaj, poet şi teolog, şi redactorul şef, poeta şi profesoara Eleonora Stamate, la care se adaugă, recent sau mai puţin recent, poetul Dan Movileanu, ca redactor şef adjunct, şi poeta şi jurnalista Aida Zaharia.

“Restul” echipei redacţionale, începând cu Colegiul Editorial, este mai mult decât onorabil şi aici nu vom face nicio comparaţie cu alte publicaţii gălăţene (sau chiar naţionale): acad. Mihai Cimpoi, acad. Nicolae Dabija, prof. dr. Theodor Codreanu, acad. Vasile Tărâţeanu, acad. Valeriu Matei, prof. dr. C.D. Zeletin, conf. univ. rr. Liuba Lavric-Botezatu, prof. dr. Lucia Olaru Nenati, prof. dr. Narcisa Florentina Boldeanu, prof. univ. Ştefan Munteanu, prof. dr. Nicolae Scurtu. “Membrii simpli” ai redacţiei sunt: Paul Blaj, Vasile Sevastre Ghican, Marin Mârza, Săndel Stamate, A.G.Secară, Mihail Pohrib, Valeriu Valegvi, Gabriel Gherbăluţă, Costică Oancă, Adrian Răcaru şi Nicolae Chiscop, secretar fiind Bogdan Artene, iar de partea grafică ocupându-se Carmen Huzum şi Mihai Cătrună, în timp ce fotografia de pe coperta I este semnată de Ştefan Andronache.

Cel mai nou număr, 47/decembrie, “inovează” şi prin… două editoriale, unul semnat de Dan Movileanu, o meditaţie înţelept-amară asupra sorţii scriitorului român din provincie (existând şi excepţii, măcar aparent, totuşi, “provincia prin neputinţă, indiferenţă sau chiar prin rea voinţă îşi ucide scriitorii” – cele scrise cu italice aparţin unui alt comentator, Dumitru Hurubă, într-un articol din revista “Conta”, fiind citat de D. Movileanu), iar cel de-al doilea, “un alt fel de editorial”, este al doamnei Eleonora Stamate şi se intitulează “11 ani de cultură, drum spre nemurire”, cei 11 ani referindu-se la anii de când apare non-stop o revistă de cultură la Tecuci, trecându-se în… revistă şi antecedentele: “aproape 100 de ani de la firava revistă Freamătul” şi cele câteva numere din “Astra tecuceană” postrevoluţionară şi “Tecuciul cultural”…

(scris de Ioan Ciprian, Viața liberă)

Citește continuarea AICI